Lieferzeit
2-3 Tage
Buch + CD
Targeting Music (Year 4)
Year 4 | A year-by-year series for teachers in primary schools
Bestellnummer: ED 12459
23,50 €
Inkl. MwSt., zzgl. Versandkosten
Produktdetails
Beschreibung
(Alter: 8-9 Jahre): Im fünften Buch der Reihe ist das Programm für das 4. Jahr ähnlich aufgebaut wie das für das 3. Jahr. Neben der Festigung und dem Ausbau von Fertigkeiten, Kenntnissen und Verständnis liegt ein Schwerpunkt wieder auf dem Erwerb von Fertigkeiten. In Abstimmung mit dem Lehrplan liegen die Schwerpunkte dieser Ausgabe auf: der schrittweisen Entwicklung von Vokal- und Instrumentaltechniken, einem Modul, das sich auf eine strukturierte Herangehensweise an das Notenlesen und Notenschreiben konzentriert, Kenntnis und Verstehen von Musik im historischen Kontext, einer Musikproduktion.
Inhalt
Introduction
MODULE 1 USING VOICES: Technique, posture, voice-warming, part-singing, etc.: Warming up the voice
Vowels
Breathing and phrasing
Right from the start
Jazzing it up
Putting it all together
MODULE 2 WORKING ON INSTRUMENTAL TECHNIQUES: Beater technique, co-ordination, part-playing, etc.: Performing a piece in medieval style
Fiddle-i-dee
Round and around
Melodic accompaniments
This old hammer
Rondo
MODULE 3 IMPROVISING AND COMPOSING: Structure, musical elements, expression, notation, etc.: Old Blue
Starting from a small cell
Gradual change
Words and sounds
Hallowe'en
Class composition
MODULE 4 READING AND WRITING MUSIC: Pitch, note-values, treble clefs, rests, metre, etc.: Notation: pitch and rhythm
Blck socks
Rests, rhythms and accents
Same song, different rhythm
Looking at musical instruments
Summary lesson
MODULE 5 KNOWLEDGE, UNDERSTANDING AND CONTEXT: Repertoire, history, instruments, cultures, etc.: Soundscapes
Making new sounds
Music through history
Music of the world
Looking at musical instruments, Revision lesson
MODULE 6: PERFORMING A SHOW: The Emperor and the Nightingale, a musical operetta by Margaret Rolf
APPENDIX: Piano accompaniment to "This old hammer"
MODULE 1 USING VOICES: Technique, posture, voice-warming, part-singing, etc.: Warming up the voice
Vowels
Breathing and phrasing
Right from the start
Jazzing it up
Putting it all together
MODULE 2 WORKING ON INSTRUMENTAL TECHNIQUES: Beater technique, co-ordination, part-playing, etc.: Performing a piece in medieval style
Fiddle-i-dee
Round and around
Melodic accompaniments
This old hammer
Rondo
MODULE 3 IMPROVISING AND COMPOSING: Structure, musical elements, expression, notation, etc.: Old Blue
Starting from a small cell
Gradual change
Words and sounds
Hallowe'en
Class composition
MODULE 4 READING AND WRITING MUSIC: Pitch, note-values, treble clefs, rests, metre, etc.: Notation: pitch and rhythm
Blck socks
Rests, rhythms and accents
Same song, different rhythm
Looking at musical instruments
Summary lesson
MODULE 5 KNOWLEDGE, UNDERSTANDING AND CONTEXT: Repertoire, history, instruments, cultures, etc.: Soundscapes
Making new sounds
Music through history
Music of the world
Looking at musical instruments, Revision lesson
MODULE 6: PERFORMING A SHOW: The Emperor and the Nightingale, a musical operetta by Margaret Rolf
APPENDIX: Piano accompaniment to "This old hammer"
Weitere Informationen
Titel:
Targeting Music (Year 4)
Year 4 | A year-by-year series for teachers in primary schools
Sprache:
Englisch
Verlag/Label:
Schott Music
Technische Details
Bestellnummer:
ED 12459
ISMN13:
979-0-2201-1939-2
ISBN13:
978-0-946535-99-6
Gewicht:
0,44 kg
Seiten:
100
Bindung:
Broschur
Rezensionen
Nur registrierte Benutzer:innen können Bewertungen schreiben. Bitte loggen Sie sich ein oder erstellen Sie ein Konto.